جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

سیمای محمد/ دکتر علی شریعتی

شنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۳، ۰۱:۱۵ ب.ظ

سیمای تابناک یک پیام‌بر


* برای شناختن و کشف حقیقت، باید به هر روزنه رو به دانایی چنگ انداخت. باید هر آن‌چه را که سزاوار توجه و تعمق است یافت و از آن شمعی، شعله‌ای، آتشی برای خود ساخت. به‌ویژه آن‌گاه که جهل خود را به لباس دانایی آراسته است. 

ادیان الهی هماره با پیامبران‌شان شناخته می‌شدند. مسیحیت را به عیسی(ع)، یهودیت را به موسی(ع) و اسلام را با محمد(ص) شناخته‌اند. اما آیا ما، محمد(ص) را آن‌چنان که شایسته است، شناخته‌ایم؟!   

**‌پیش می‌آید که برخی از آثار خوب و قابل تامل در میان یک کتاب قطور گم می‌شود‌و ناشناخته باقی می‌ماند. آن‌وقت یک نفر که حوصله‌اش از بقیه بیشتر است و آن کتاب حجیم را خوانده و از آن بخش چیزها آموخته، به نظرش می‌رسد آن قسمت می‌تواند هویت مستقلی داشته باشد، و در کتابی جداگانه برای مخاطبان کم‌حوصله‌تر یا کم‌زمان‌تر چاپ شود. در قطعی کوچک و در حجمی اندک. 

«سیمای محمد» کتاب چهارم از کتاب «اسلام‌شناسی، درس‌های دانشگاه مشهد» و سی‌امین کتاب از مجموعه آثار «دکتر علی شریعتی» است، که نشر سپیده‌باوران  آن را در قطع جیبی به صورت مجزا به چاپ رسانده است. محور اصلی بحث کتاب تنها صحبت در زندگی پیامبر اسلام نیست. کتاب با مقدمه‌ای کوتاه از مقایسه میان قیصرها، حکیمان و پیامبران آغاز شده و تلاش می‌کند که در این عرصه جایگاه منحصربه‌فرد پیامبران الهی را ثابت کند. موقعیت و نقش تاریخی پیامبران، ترسیم سیمای آن‌ها که درخشان‌ترین چهره‌های تاریخ‌اند و تفاوت آشکار آن‌ها با فیلسوفان و مصلحان و حکیمان و درنهایت اشاره مستقیم به سیمای با شکوه محمد(ص) در میان پیامبران الهی از بحث‌های اصلی کتاب است. 



***‌«... خطوط سیمای محمد را، سیمائی که، در پس چهارده قرن، از چشم‌های کم‌سوی ما پنهان مانده است، نه‌تنها در سیمای خود وی، بلکه در سیمای الله، سیمای قرآن، سیمای علی و ابوذر و چند سیمای تابناک و زیبا و صمیمی دیگری که پرداختة دست‌وی‌اند و نیز در سیمای آن خانواده شگفت تاریخ انسان که در آن، پدر، علی است و مادر، فاطمه باید یافت...»



 مشخصات کتاب:

عنوان: سیمای محمد

نویسنده: دکتر علی شریعتی

ناشر: سپیده‌باوران

قطع: جیبی

قیمت: ۲۵۰۰ تومان


این کتاب را می‌توان از فروشگاه کتاب آفتاب واقع در: مشهد، چهارراه شهدا، روبه‌روی شیرازی۱۴، پاساژ رحیم‌پور، انتهای پاساژ (با شماره تماس ۰۵۱.۳۲۲۲۲۲۰۴) تهیه نمود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۲۷

نظرات  (۳)

سلام آقای قدسی.من مامان سیده زینبم.
این سه عنوان کتاب رو شما توی فروشگاهتون دارید؟
-رازهای دهه ی شصت،انتشارات کیهان.
-عرصه های حضوراجتماعی زن،بیانات حضرت آقاست.انتشارات انقلاب اسلامی.
-خط تماس.نویسنده:محمد رضا بایرامی.
یک کتاب خوب وجذاب درباره خاطرات قبل از انقلاب هم میخوام. پیشنهادتون چیه؟
پاسخ:
سلام و وقت شما به خیر.
پوزش میخوام که دیر پاسخ‌تون رو میدم. به ترتیب پاسخ می‌دم:

کتاب رازهای دهه شصتو داریم
فعلا نداریم.
هنوز منتشر نشده احتمالا
و کتاب‌های پیشنهادیم: "به روایت اول شخص مفرد" یا کتاب "قطره موج دریا"

 

سلام

معرفی کتاب + هدیه کتاب هئت مجازی کتاب....

 

 http://heyateketab.blog.ir/post/179

پاسخ:
سلام و سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی