جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

مطلع الوبلاگ(وبلاق)

سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۸۷، ۱۲:۴۲ ق.ظ

ازین لذت نمی‌برم که هر روز به سراغ وبلاگم روم و آمار بازدیدکنندگانش را بنگرم. بلکه بیش‌تر خوش دارم دیگران نیز در حظّ من از آنچه خوانده‌ام شریک شوند و چه بهتر که آنان نیز مرا از خوان نعمت کتب مورد علاقه‌شان محروم نسازند.

جاکتابی ستونی است که نخستین بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه جریده یومیه خراسان به طبع ‌نگارنده رسید والی زماننا هذا به طبع می‌رسد.

به هر تقدیر زمانی به صرافت ایجاد این وبلاگ افتادم که دیدم این فضای مجازی امکان ارتباطی دوسویه را فراهم می‌آورد و مونولوگ این بنده را مبدل به دیالوگ می‌سازد.

از طرفی فضای خفقا‌ن‌آور پانصد کلمه‌ای این ستون مرا به ستوه آورده بود.

واما چند نکته:

یکم: اگر مخاطب خود جیم هستید اعلام کنید تا بیشتر تحویلتان بگیرم!!!

دویّم: معرفی‌هایی که در این وبلاگ می‌آید ممکن است مفصل‌تر از آنی باشد که در جیم دیده‌اید.

سیّم: نه مدعی نقد کتاب‌ها هستم و نه خوش دارم که ما حصل تلاش مؤلفین را به نیشتر نقد مجروح کنم. پس همانگونه که در بعضی یادداشت‌ها اشاره کرده‌ام کتاب‌ها را فقط معرفی می‌کنم.همین!

چهارم: بی خیال! همان قبلی‌ها را دقت کنید؛ باقی پیش‌کشتان!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۸۷/۰۷/۰۲
زهیر قدسی

نظرات  (۱۲)

آفرین آقای قدسی واقعا گل کاشتی خیلی وب لاگ خوبی داشتید من واقعا خوشم اومد و به شما خسته نباشید می گم و منتظر کتابهای بعدی شما هستم موفق باشید
سلام
خیلی اتفاقی وبلاگتون رو توی اینترنت دیدم وخیلی اتفاقی تر مطلبتون رو توی روزنامه خراسان در مورد کتاب دختران آفتاب (نمیگم نقد چون فقط معرفی کرده بودید ) .
اصلا نمی خوام بگم
"چه وبلاگ قشنگی!قالبش رو از کجا آوردید؟" چون میدونم خیلی جمله تکراریه

میخواستم یک مطلب جالب از کتاب توتم پرستی دکتر شریعتی براتون بفرستم که وقتی خوندمش یاد شما افتادم .اما الان کلاسم دیر شده باید برم خداحافظ
التماس دعا
سلام .امیدوارم حالتون خوب باشه.این وبلاگت اونقدرا هم که میگن خوب نیست یعنی به نظر من گل نکاشتی.
بگذریم...
شنیدم شما کتاب فروشی داری ...چند وقته دنبال کتاب شعر محمد سلمانی هستم .اطلاعی از اسم کتابش دارید یا هر چیزی که بتونه کمکم کنه.
ممنون میشم.
۳۰ مهر ۸۷ ، ۱۷:۲۳ یک آدم بیکار
سلام
چرا یک کم به نوشته هاتون تنوع نمی دید مثلا نقد فیلم بذارید یا حداقل واسه معرفی کتاب تعصب به خرج ندید
یک پیشنهاد دیگه:یک بیو گرافی از خودتون بذارید این که مثلا اهل کجا هستید و چه رشته ای درس میخونید این جوری راحت تر میشه فهمید با چه جور آدمی سر و کار داریم
پاسخ:
در پایان منو از لطف نقدتون بی بهره نذارید.
سلام.صحبت خاصی ندارم فقط خواستم تشکر کنم بابت توجهی که به درخواستم کردید...
واقعا ممنونم...(اگه می دونستم اینقدر نسبت به وبلاگت حساسی حتما تعریف می کردم !!!)
۰۷ آبان ۸۷ ، ۱۰:۴۹ همون آدم بیکار
نمی دونم منظورتون از حواشی چی بود به هر حال نوشتن بیو گرافی توی وبلاگ یک چیز طبیعیه مطمئن باشید قصد فضولی نبود به هر حال من اهل اهوازم و فکر می کنم 4,5سالی از شما بزرگتر باشم
خیلی تو فضای کتابهای شما نیستم اما همیشه دلم می خواد بیشتر بدونم و خودم رو توی یک محدوده خاص زندانی نکنم
متشکرم
پاسخ:
خیلی خوشحال می شم با فضای کتابهای شما آشنا بشم. و امیدوارم بیشتر بدونید و به آنچه می فهمید عمل کنید. و همچنین آرزومندم که هیچ زندانی جز بندگی خدا نتونه شما رو حصر کنه. (دارم وعظ می کنم!!!)
۰۳ آذر ۸۷ ، ۱۵:۴۳ محدثه جهانگیر
سلام
می خواستم یک خسته نباشید حسابی به شما و خانوادتون بگم .مثل سالهای قبل غرفه تون عالی بود .بدون تعارف میگم (چون با4بار اومدن به نمایشگاه وتقریبا حفظ بودن همه غرفه ها وکتابها فکر کنم می تونم درست قضاوت کنم )در واقع باید بگم تنها غرفه ای بود که میشد براش وقت گذاشت . چون نمایشگاه واقعا اون چیزی نبود که انتظار میرفت .
قصد داشتیم با دوستان کتابهای مربوط به رشته مون و منابع درسی رو بگیریم اما بعدچند بار زیر ورو کردن نمایشگاه و پیدا نکردن کتاب من موندم و60000تومن بن که مجبور بودم همش رو توی نمایشگاه خرج کنم
.فکر میکنم تنها کسی که از نمایشگاه راضی بود پدرم بود
ناگفته نماند چند تا کتاب خوب هم پیدا کردم که اگه قسمت شد و قابل بدونید خلاصه شون رو براتون می فرستم.
در ضمن بهتون تبریک میگم و از صمیم قلب برای شما وهمسرتون آرزوی خوشبختی می کنم .
راستی از طرف کانون کتاب دانشگاه آقای سید مهدی شجاعی رو رو روز 3شنبه دعوت کردیم .ساعت11:30آمفی تئاتر مجتمع کانونهای فرهنگی دانشگاه فردوسی .اگه خواستید تشریف بیارید
سلام و خسته نباشیدبا عضویت و شروع فعالیت خود و یک درخواست مدیریت مدیریت بخشی از تالار را برعهده بگیرید و مطالب خود را در انجمن به نام خود به اشتراک بگذارید !به تمامی کاربران اجازه تبلیغ سایت و یا وبلاگ خود داده می شود.اگر میخواهید دو رکعت نماز از جانب شما در حرم امام رضا بخوانیمچت آنلاین با سایر کاربران سایت + بازی آنلاین + جایزهwww.khane3.com
۳۰ آذر ۹۰ ، ۱۸:۱۶ مسابقه بزرگ وبلاگ نویس ها
آیا دنبال جایی میگردین تا با بقیه وبلاگها رقابت کنید آیا میخواهید وبلاگتان را به همه معرفی کنید پس همین الان در بزرگترین مسابقه انتخاب بهترین وبلاگ ثبت نام کنید هر ماه به 10 وبلاگ برتر جوایز نفیس اهدا میشود هر ماه وبلاگهای برتر در صفحه اصلی نمایش داده میشوند مسابقه این ماه از تاریخ 1 دیماه 90 به مدت یک ماه انجام میشود به امید روزی که شما یکی از وبلاگنویسان برتر ما باشین http://2ip.ir موفق و شاد باشید
سلام ...حتما میدونی تبادل لینک دو طرفه از نظر گوگل ارزشی نداره ...تبادل لینک سه طرفه بهترین فرصت برای افزایش رنک گوگل درنتیجه افزایش بازدیده.یک اصل مهم رو در تبادل لینک فراموش نکنید. من میبینم خیلی ها اسم سایت یا وبلاگ خودشون رو تبادل لینک میکنند.این کار کاملا اشتباه هست. شما باید عنوان لینک خودتون رو یک کلمه کلیدی که در حوزه فعالیت شماست انتخاب کنید. تا این کلمه در گوگل بهینه بشه. و رتبه شما در اون کلمه بیاد بالا.بعد از اینکه تبادل لینک سه طرفه انجام دادی بازم در گوگل سرج کن و با سایتهای بیشتری این کارو انجام بده تا نتیجشو ببینی و لذت ببری.
سلام خسته نباشی وبلاگتون خیلی عالیه خوشم اومده ازش… بهتون تبریک میگم حرف نداره…اگه میشه از این به بعد هر وقت آپ میکنی منم خبر کن بیام مطالبتون رو بخونم... باشه؟؟؟ مطالب جالبی میذارم بیشتر جنبه آموزشی داره …برای تبادل لینک با سایت دزبیست فقط از طریق تبادل لینک هوشمند میتونی اقدام کنی همچنین تبادل لوگو هم میکنم، و اگه وبلاگت لوگو نداره با قیمت مناسب برات میسازم ، علاوه بر اون قالب و هدر و کارت پستال درخواستی (عاشقانه...رمانتیک...شخصی........بچه گانه......بعنوان هدیه به عزیزتان و....) اختصاصی هم طراحی میکنم. پیشنهاد میکنم عضو و سایت شو تا مطالب مخصوص اعضا رو از دست ندی یا ایمیلتو تو بخش خبر نامه وارد کنی تا مطالب پربازدید برات ایمیل بشن مطمئن باش ضرر نمیکنی در ضمن اگه یاهو داری ایمیلمو اد کن من نرم افزار ارسال اس.ام.اس رایگان رو میفروشم خودم برنامشو با آلفا نوشتم بازدید هم میفروشم میتونم آمار وبلاگتو ببرم بالا تعداد نظراتت هم زیاد بشن به منم سری بزن و نظرتو اعلام کن… منتظر حضور گرمت هستم عزیز…بای
۱۰ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۵۵ مرتضی تقی زاده خسرویه
سلام 
۱- تولدتون مبارک
۲- کتابِ پی دی اف هم اگه معرفی کنید خدا یک در دنیا و صد در آخرت بهتون بده ان شالله خخخ 
۳- زَهیر درسته یا زُهیر، شرمنده قبلنا فکر می کردم خانوم هستید خخخخ
پاسخ:
سلام.
1. ممنون
2. من فعلا روی کتاب pdf برنامه‌ای ندارم. چون خودم نمی‌خونم و طبیعتا اونهایی هم که می‌خونم کتاب‌های بدون مجوزه نشره که خوب معمولا مشکلاتی دارن
3. اسم من در اصل "زُهَیر" است که معمولا زُهِیر صدا می‌زنن. اما در مورد تصورتون مبنی بر جنسیت من، شما نفر اولی نیستید که تصورشون اینه که این اسم مربوط به یک دختره و خوب این هم از طبعات اسم خاص منه و عدم آشنایی شما با شهدای کربلا.

از آشنایی با شما خرسندم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی