جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

انقلاب‌های پرهیاهو - تاریخ ترسناک / تری دیری

يكشنبه, ۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۹ ب.ظ

انقلاب‌های بامزه!


**تاریخ برای خیلی‌ها حالت خشک و کسل کننده‌ای دارد اما بعضی نویسنده‌ها و تاریخ‌خوان‌ها خوب بلدند که بخش‌های جالب تاریخ را جدا کنند و به خورد تاریخ‌نخوان‌ها بدهند! اگرچه وقتی تاریخ را مرور می‌کنیم عموما به جنگ و خون‌ریزی برمی‌خوریم ولی تاریخ در لایه‌ای از خود چهره طنزآمیزی دارد. چهره آدم‌های ساده‌دلی که برای جاه‌طلبی‌های کودکانه‌شان و پادشاهی چندروزه‌شان جان انسان‌های زیادی را تباه کرده‌اند. این کمدی‌درام صفحات زیادی از تاریخ است.

کتاب چیست؟

**«انقلاب‌های پرهیاهو» عنوان نخستین کتاب از مجموعه «تاریخ ترسناک» است. نویسنده در این مجموعه، به خوبی توانسته چهره کاریکاتوری تاریخ را به قلم بیاورد و ترسیم کند؛ پس باید در نظر داشت که این کتاب در کنار نکات خوب و خواندنیش قابل استناد نیست و نمی‌توان آن را به عنوان منبع تاریخی دانست. این کتاب در آغاز به روایت انقلاب‌های «باستانی‌های مخوف» می‌پردازد تا در نهایت به «کمونیست‌های ظالم» می‌رسد! البته یواشکی بریتانیایی بودن نویسنده را هم در موضع‌گیری‌های کتاب در نظر داشته باشید تا خدای ناکرده کلاه سرتان نرود!

مجموعه تاریخ ترسناک -که تا کنون 8 جلد آن توسط انتشارات افق منتشر شده- بر خلاف عنوانش هیچ نشانی از ترس و وحشت در خود ندارد. و اگر توقع دارید هنگام خواندن آن به قاتلانی برخورید که کارهایی از جنس فیلم ارّه یا  سکوت برّه‌ها انجام می‌دهند در اشتباهید! باید توجه داشت که تصویرگری کتاب نقش مهمی در جذابیتش دارد.

نویسنده کیست؟

** «تری دیری» نویسنده بریتانیایی، نویسنده‌ای فعال و محبوب، محسوب می‌شود و بیش‌تر آثار او در ژانر تخیلی می‌گنجد. مجموعه‌ی «آتش‌دزد» و آثاری چون «ارواح»، «کوسه‌ها» و «جنایت» از آثار اوست.


انقلاب‌های پرهیاهو

یک گاز از کتاب!

** تاریخ می‌تواند ترسناک باشد؛ اما بعضی قسمت‌های تاریخ از قسمت‌های دیگر آن ترسناک‌تر است. و یکی از مخوف‌ترین، خونین‌ترین و ویران‌گرترین بخش‌های آن تاریخ انقلاب‌ها و شورش‌هاست...فکرش را بکنید چه‌قدر خوش می‌گذرد، اگر بتوانید قوانین مدرسه و برنامه درسی را به میل خودتان تنظیم کنید!...[البته] اشکال شورشی بودن (و در نتیجه، بازنده بودن) این است که معمولا آدم را تنبیه می‌کنند. در مورد شما، شاید این تنبیه خوردن اجباری یک بشقاب لوبیا چیتی نپخته، یا حتی چیزهای بدتر باشد. اگر کتاب‌های تاریخ را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که در طول تاریخ بشر موارد بسیار زیادی شورش رخ داده، اما تعداد انقلاب‌ها به نسبت بسیار کمتر است... سر و کله ما آدم‌ها چه‌طور روی کره زمین پیداشد؟ بشر این سوال را از زمان اختراع علامت سوال از خودش پرسیده است...همه ماجرا از یک انقلاب آغاز شد!...


مشخصات کتاب:

عنوان: انقلاب‌های پر هیاهو

نویسنده: تری‌دیری

مترجم: مهرداد تویسرکانی

تصویرگر: فیلیپ ریو

انتشارات: افق

تعداد صفحه: ۱۹۱

۶۵۰۰تومان

قطع: رقعی

 

این کتاب را می‌توان از فروشگاه کتاب آفتاب واقع در: مشهد، چهارراه شهدا، روبه‌روی شیرازی۱۴، پاساژ رحیم‌پور، انتهای پاساژ (با شماره تماس ۰۵۱۱.۲۲۲۲۲۰۴) تهیه نمود.



 

پی‌نوشت:

نمی‌دانم ما را چه شده؟! مایی که اصلا حال و حوصله وب‌گردی و وبلاگ‌بازی نداشتیم و همین جاکتابی را به زور و ضرب به‌روز می‌کنیم، سومین و چهارمین وبلاگ را هم راه‌اندازی کردیم! اولیش وبلاگ مثنوی معنوی است که پاسخی به یک احساس نیاز و وظیفه بود؛ که به مناسبت ۸مهرماه روز بزرگداشت حضرت مولانا جلال‌الدین محمد بلخی گشایش شد. و دومی هم وبلاگ کافه کتاب آفتاب است که البته به پیشنهاد برخی دوستان و البته با حمایت و پشتیبانی همسرم راه‌اندازی شد. لینک هردو را هم در صدر صفحه ملاحظه می‌فرمایید! امیدواریم با پشتیبانی و تشویق دوستان بتوانیم آن‌چه را که مدنظرمان است در این دو قرار دهیم.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۱۴
زهیر قدسی

نوجوانان

طنز

تاریخ

نظرات  (۱)

۲۰ مهر ۹۲ ، ۱۷:۱۷ کودک شرقی
سلام،
مثنوی معنوی را دیدم و بسیار خوش آیند بود.فقط به راستی شما را چه میشود؟نمیدانم.امیدوارم نشود حکایت یک دست و چند هندوانه و مستمرا و زود به زود بهره ببریم از نوشته های زیبایتان.
تداوم همت شما را دعا گوییم.
پایدار و برقرار باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی