جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

ماه به روایت آه/ ابوالفضل زرویی نصرآباد

سه شنبه, ۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ق.ظ

انعکاس ماه در آیینه کلمات


محرم آمده است و آهسته لباس سیاه بر تن همه روزهایمان کرده و صدای سنج و طبل عزا را در کوچههای شهر نواخته است. روزها و شبهای محرم با همه روزهای و شبهای سال توفیر میکند انگار که هر شبش دنبال حرف تازهای میگردیم. لابهلای روضهها و مجلسها، وسط حرفها و منبرها. میدانیم که روزی امسالت هم وسط همین مجالس حسینی است. یادمان میافتد که از سال پیش هر جا که کتابی درباره عاشورا و امام دیدهایم گذاشتهایم کنار، تا محرم برسد و آن را دست بگیریم. فصل خوانش برخی کتابها درست همین ماه است. شبهای نزدیک به تاسوعا جان میدهد برای خواندن از ماه بنیهاشم. کسی که از زندگی او جز روایت وفای به برادر و شهادت اندوهبار و باشکوهش چیزی نشنیدهایم. اما کتاب «ماه به روایت آه» تصویر دیگری از او به ما نشان میدهد.



درباره کتاب و نویسندهاش:


کتاب «ماه به روایت آه» دوازده روایت داستانی از زبان دوازده راوی تاریخی است که بخشهای ناشناخته خلقوخو و زندگی برادر با وفای امام حسین(ع) را بازگو میکند. نکته جالب این است که نویسنده کتاب حاضر جناب «ابوالفضل زرویی نصرآباد» است. کسی که قلمش به طنازی شهره است وآثار فراوانی در ادبیات فاخر طنز دارد. اما اینبار هم به لطف عشق به ماه بنیهاشم از آزمون نوشتن سرافراز بیرون آمده و چنین اثری را خلق کرده است. در این کتاب روایتهایی درباره خانواده مادری، کودکی و ازدواج، برادران و فرزندان و حیطه دانش حضرت عباس(ع)در روزگار خود با تکیه بر 60 منبع معتبر و دسته اول تاریخی را خواهید یافت. نکته قابل توجه آن است که نویسنده تمام تاریخ ها را به شمسی تبدیل کرده، کاری که پیش از این سابقه نداشته است. برخی از راویان این کتاب عبارتند از: مسلم بن عقیل، حضرت زینب(ع)، ربابه، امکلثوم، امام حسین(ع)، سرجون و ...


روایتی کوتاه شده از کتاب:

«کار من تجارت است. پدر و پدربزرگم هم در همین شهر شام به تجارت اشتغال داشته اند. چند سال پیش با دو بازرگان رومی که عازم مدینه و یمن بودند، همراه شدم تا علاوه بر تجارت، سرزمین های جنوبی را نیز ببینم... خسته، تشنه، گرمازده با اسبانی کوفته و بی رمق به یک منزلی مدینه رسیدیم... اما واقعیتی تلخ، شادی مان را به عزا تبدیل کرد: چاه آب خشکیده بود.

زار و مستأصل بر زمین زانو زدیم تا چشم کار می کرد، کویر تفته بود... بار گشودیم و در سایه شتران نشتیم و در نهایت تسلیم و استیصال، بهانتظارمعجزهماندیم. معجزه ایمحالوغیرممکن ... کهرخداد ... تعجب می کنی اگر بگویم بار شتران و اسبان کاروانی که می آمد، چه بود. آب! آری مشک های بزرگ آب! وقتی سرپرست کاروان پیش آمد و پارچه از صورت برداشت تا با ما سخن بگوید و از پس او،  دیگران چهره نشان دادند... لاجرم با لبخندی به زیبایی بهار، تکرار کرد: «ما غلامان فرزند رسول خدا، حسین بن علی هستیم. سرورم بر شما درود می فرستد و از شما دعوت می کند تا در مدینه، شهر پیامبر، میهمان او باشید....»



مشخصات کتاب:

عنوان: ماه به روایت آه

نویسنده: ابوالفضل زرویی نصرآباد

ناشر: نیستان

تعداد صفحه: ۱۸۹

قیمت: ۱۱۵۰۰تومان


برای تهیه این کتاب را می‌توانید به:

کافه‌کتاب آفتاب واقع در مشهد، چهارراه دکترا، بازار کتاب گلستان به شماره تماس ۳۸۴۰۴۹۹۱ (۰۵۱)

فروشگاه کتاب آفتاب واقع در مشهد، چهارراه شهدا به سمت میدان شهدا، روبه‌روی شیرازی۱۴، انتهای پاساژ رحیم‌پور به شماره تماس ۳۲۲۱۲۲۶۲ (۰۵۱)

و پخش کتاب آفتاب به شماره تماس ۳۲۲۳۸۶۱۳ و ۳۲۲۲۲۲۰۴  (۰۵۱)

مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۵
الهام یوسفی

ادبیات دینی

تاریخ

نظرات  (۹)

۰۵ آبان ۹۴ ، ۱۶:۵۸ محمد حسین مرادی
سلام معرفی خیلی خوبی است.
ممنون
پاسخ:
سلام و سپاس
سلام
فک کنم آخرین کتابی که اینجامعرفی شده بود،کتاب دختران آفتاب بود..
کجارفت؟؟؟
من دارم دختران آفتاب رومی خونم خیلی خوبه!
پاسخ:
سلام. این کتاب رو همان‌طور که توضیح داده بودم سال‌ها پیش در این وبلاگ معرفی کردم. به مناسبت رونمایی از تغریض رهبری به کتاب چند روزی به بالای صفحه سنجاقش کردم. لینکش اینه: 
۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۱:۳۴ تا اینجا خواندم...
سلام

 ممنون از معرفی لذت بخشتان
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف شما
۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۷:۳۱ امیر کریمی گنابادی
با سلام و ارادت
وقت به خیر
از بابت خواندن وب گاه شما و همسر گرامی تان به وجد می آیم .
مانا باشید ...
به نیم پز هم دیرزمانی است که سر نزده اید :-)
سلام به جناب قدسی هم برسانید .
پاسخ:
سلام و سپاس از محبت شما
متاسفانه به دلیل مشغله‌های متعدد به‌روزرسانی نیم‌پز به تاخیر افتاده. دعا کنید.
بزرگواری شما را می‌رسانم
۰۳ آذر ۹۴ ، ۱۶:۲۷ توت فرنگی
سلام
خیلی وقت بود از شما خبر نداشتم راستش اینقدر زندگی منو پیچونده و به هم گره ام زده که دیگه خیلی از دوستان رو نمی تونم بهشون سر بزنم
من عذر خواهم بابت این تاخیر زیاد ...
یک مدت زیادی بود دنبال کتاب درست حسابی در مورد روانشناسی و افکار مثبت و منفی می گشتم با چند نفر هم صحبت کردم که همه شون گفتن همون کتاب قورباغه رو قورت بده و پنیر منو کی برداشت و ... خوبه منم خریدم شون البته من یک مقداری از این داستان ها حالم خرابتر شده که کتاب پنیر جابجا کن بخونم شاد شم :D ولی خوب دارم سعی می کنم با همه ی نبود ها کنار بیام آخرش دنیا رو چه سخت بگیرم چه آسون چه بخندم چه گریه کنم تموم میشه پس کاش بتونم بیشتر خوش بگذرونم تا غمگین باشم ...
پاسخ:
سلام و عرض ادب
عجب قصه پرغصه‌ای! این روزها حال خوب سخت گیر میاد. امیدوارم همانطور که گفتید نگذارید دنیا اذیت‌تون کنه و حال‌تون روز به روز بهتر بشه.
۱۵ آذر ۹۴ ، ۱۶:۲۰ امین جوانشیر
ممنون بابت معرفی
سلام جناب قدسی
وقتتون بخیر
بلاخره پست های جدید تو‌ وبلاگ گذاشتم و در حال خانه تکانی ام...
خوش حال میشم اگه سر بزنید...
سلام
چرااینجاازیادرفته؟؟؟ :(
پاسخ:
سلام.

یادمون هست اما وقتش نیست!
ان‌شالله دوباره احیاش می‌کنیم
۱۸ فروردين ۹۵ ، ۰۶:۴۲ سیدمحمدحسین میرفخرائی
ای ‌کاش بنویسید زودتر
پاسخ:
به روی چشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی