جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

فضیلت‌های ناچیز / ناتالیا گینزبورگ

يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸ ب.ظ

روزهای کودکی و کفش‌های پاره


روابط انسانی و شرایطی که خواهی‌نخواهی شخصیت و روان انسان‌ها را شکل می‌دهد آن‌قدر اسرارآمیز است که با همه علامت سوال‌هایی که در ذهن‌مان ایجاد می‌کند اغلب به دلایل مختلف از پاسخ دادن به آن‌ها فرار می‌کنیم. شاید بیشتر شبیه معمایی هستند که کمتر حل شدنی است و از این‌رو ترجیح می‌دهیم به پرسش‌های حل شدنی‌تر رو بیاوریم. راستی آن کودک ساکت و معصوم سال‌های گذشته چگونه شد که حالا این قدر خشمگین و سرد به ما چشم می‌دوزد؟!

 

درباره خانم نویسنده

«ناتالیا گینزبورگ» نویسنده مشهور ایتالیایی است که در عمده آثارش به روابط میان انسان‌ها می‌پردازد، گرچه درون‌مایه فلسفی و سیاسی آثار او نیز قابل انکار نیست. نمی‌توان در مقایسه با بسیاری از نویسندگان مشهور او را نویسنده پرکاری دانست و از میان اندک آثار او، جز معدودی به فارسی ترجمه نشده‌اند و جالب‌تر که تعدادی از همان‌ها که ترجمه شده‌اند از بخت ما مدت‌هاست که تجدید چاپ نشده‌ است! از این رو نمی‌توان خرده گرفت اگر میان کتاب‌خوانان هنوز بسیاری باشند که با نوشته‌های او آشنا نیستند. با این حال بد نیست بدانیم این نویسنده ایتالیایی هم تجربه بازیگری در سینما را داشته و هم بر کرسی سیاست تکیه زده و در سال ۱۹۸۳ به عنوان نماینده مستقل وارد مجلس ایتالیا شده است. سرانجام نیز در سال ۱۹۹۱ بر اثر سرطان درگذشته است.


فضیلت‌های ناچیز 

کمی درباره کتاب

«فضیلت‌های ناچیز» مجموعه داستان‌واره‌هایی است که از این نویسنده ایتالیایی منتشر شده. چرا داستان‌واره؟! چون نه مانند یادداشت‌های متدوال است و نه دقیقا می‌توان آن را داستان به حساب آورد. این نوشته‌ها هرچه باشند تصویر روشنی از اندیشه‌ها و زندگی پر فراز و نشیب نویسنده ارائه می‌دهند. تصویری از زندگیِ در تبعید او، در روستایی که چند ماه به دلیل برودت و برف به منطقه‌ای متروکه تبدیل می‌شده یا کفش‌پاره‌هایی که سرسختانه طی چند سال زندگی آن‌ها را به پا می‌کرده و فرصتی بوده است برای هم‌صحبتی دل‌نشین با یک دوست. همچنین نگاه نسبتا متفاوت او به ارزش‌ها و فضیلت‌هایی که شاید ما سرسختانه‌تر از آنچه که باید، به فرزندان‌مان آموزش می‌دهیم جای درنگ دارد. این نوشته‌ها هرچه باشند نمی‌توان بی‌تفاوت از کنارشان گذشت و باید چندین و چندبار با دقت خواند‌شان تا روان‌مان را شخم بزند و نهفته‌های‌مان را بهتر پیش رو بیاورد.

یک گاز از کتاب

تا آنجا که مربوط به تربیت بچه‌ها می‌شود، فکر می‌کنم که به آن‌ها نباید فضیلت‌های ناچیز، بلکه باید فضیلت‌های بزرگ را آموخت. نه صرفه‌جویی را، که سخاوت را و بی‌تفاوتی نسبت به پول را. نه احتیاط را که شهامت و حقیر شمردن خطر را. نه زیرکی را، که صراحت و عشق به واقعیت را. نه سیاست‌بازی را که عشق به هم‌نوع و فداکاری را... اما معمولا برعکس عمل می‌کنیم. در آموختن احترام به فضیلت‌های ناچیز شتاب می‌کنیم و بر آن تمام قواعد تربیتی‌مان را بنا می‌کنیم...

پی‌نوشت:

۱. عمیقا از این‌همه تاخیر پیش آمده در به‌روز کردن این وبلاگ که آن را و مخاطبانش را دوست دارم شرمسار و اندوهگینم؛ اما گاهی انگار چاره‌ای هم نیست.
۲. پسرم «حافظ» در آخرین روزهای سال گذشته به دنیا آمد و این روزها گرچه اندک‌فرصتی برای با وی بودن دارم از او می‌اموزم چیزهایی را که شاید فرصت آموختن‌شان را پیدا نکنم.


مشخصات کتاب:

عنوان: فضیلت‌های ناچیز

نویسنده: ناتالیا گینزبورگ

مترجم: محسن ابراهیم

ناشر: هرمس

قطع: پالتویی

تعداد صفحه: ۱۲۰

قیمت: ۸۰۰۰تومان


برای تهیه این کتاب را می‌توانید به:

کافه‌کتاب آفتاب واقع در مشهد، چهارراه دکترا، بازار کتاب گلستان به شماره تماس ۳۸۴۰۴۹۹۱ (۰۵۱)

فروشگاه کتاب آفتاب واقع در مشهد، چهارراه شهدا به سمت میدان شهدا، روبه‌روی شیرازی۱۴، انتهای پاساژ رحیم‌پور به شماره تماس ۳۲۲۱۲۲۶۲ (۰۵۱)

و پخش کتاب آفتاب به شماره تماس ۳۲۲۳۸۶۱۳ و ۳۲۲۲۲۲۰۴  (۰۵۱)

مراجعه کنید.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۲۹

نظرات  (۸)

۲۹ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۳۶ مهدیه عباسیان
قدم نورسیده و حافظ کوچکی که مطمئنا روزی انسان و کتاب خوان بزرگی خواهد شد، مبارک...

پاسخ:
سپاس از محبت‌تان و خیلی ممنون از توجه و اطمینانی که نسبت به آینده حافظ دارید.
چقدر خوب که کتاب معرفی میکنید
بخش جاکتابی را دوست .
پاسخ:
خیلی ممنون.
چه خوب که به اینجا سر می‌زنید
سلام
منم قدم نورسیده روتبریک می گم البته ببخشیدبااین همه تاخیر!
ازاینکه دوباره بعدازمدتها کتاب جدید معرفی کردیدخیلی خوشحال شدم.
موفق باشید.

پاسخ:
سلام و سپاس از محبت شما
خواهش می‌کنم و امیدوارم فرصتی بشه تا منظم به این موضوع بپردازم.
سلام منو به سیده زینب برسونید


۱۴ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۱۶ سیدمحمدحسین میرفخرائی
منتظر معرفی جدیدیم...
پاسخ:
به روی چشم
۱۳ مهر ۹۵ ، ۱۶:۳۱ سیدمحمدحسین میرفخرائی
بعد از دو ماه
باز هم منتظر معرفی جدیدیم!
پاسخ:
شاید واقعا نامیدم کسی واقعا به اینجا سر بزند!
چشم.
ممنون از محبت شما
:)
۰۷ آذر ۹۵ ، ۱۳:۴۶ خرید کتاب
سلام

ممنون بابت وب خوبتون

بانک کتاب تلکتاب | خرید کتاب | ارسال کتاب | ارسال رایگان کتاب | بانک کتاب
۲۵ آذر ۹۵ ، ۰۹:۰۲ سیدمحمدحسین میرفخرائی
باز بعد از دو ماه!
:)
پاسخ:
ای بابا!
سلام
نمی دونم چرا..
اماهنوزبه معرفی کتاب در اینجا امید دارم!!
ناامید نباشید من سرمی زنم
بهترین روزهای عمرم بهترین خاطراتم رو از کتاب آفتاب دارم
همون روزایی که توی گنجینه ی کتاب بودین ومن هروقت می اومدم 
کتابفروشیتون شلوغ بود و همه هم آقا!!!
من مجبور بودم بی خود وبی جهت توی پاساژ راه برم تایکم خلوت شه وبیام داخل.
 یادش بخیر!!

پاسخ:
سلام و احترام
من واقعا شرمنده این‌همه پیگیری و لطف شما هستم.
ناامیدی من از پریشانی روانم است خانم الیاسی. امیدوارم دوباره فرصت نوشتن و خوندن بیشتر پسدا کنم.
اون روزها برای من هم خاطره‌انگیز بوده و هست.
باز هم تلاش می‌کنم تا در فرصت مناسبی چیزکی بنویسم و منتشرش کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی