جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

چای دو رنگ/ امید مهدی‌نژاد

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۴ ب.ظ

استنطاق به سبک مهدی‌نژاد


معرفی کردن این کتاب در امروز حکم نوشدارو پس از مرگ سهراب را دارد! حتما جناب رئیس وقتی این‌ها را می‌خواند با خودش می‌گوید که: «این آقا (من را می‌گوید!) نمی‌توانست یک هفته زودتر این کتاب را معرفی کند تا در روز خبرنگار یادی از این درگذشتگان کرده باشد؟!» در واقع یک نویسنده یا خبرنگار خوب در هیچ چهارچوبی نمی‌گنجد! چه فرقی می‌کند اصلا؟ کلا همه روزها روز خبرنگار است والسلام.

درباره نویسنده

«امید مهدی‌نژاد» برای اهالی جراید لااقل شخص ناشناخته‌ای نیست. او شاعر، نویسنده و طنزپردازی است که غیر از روزنامه‌نگاری کتاب‌های متعددی نیز از او منتشر شده است. تاکنون از او کتاب‌های«یک بغل کاکتوس»، «قهوه قندپهلو»، «وقایع اختلافیه»، «جغور بغور»، «با کاروان حوله»، «الا دختر...»، «دادخواست» و... منتشر شده است، غیر از این‌ها او اکنون سردبیری نشریه طنز «سه نقطه» را بر عهده دارد.

درباره کتاب

کتاب «چای دورنگ» به قول نویسنده، مجلس دوم استنطاق اوست. در حقیقت مجموعه مصاحبه‌هایی است که از اشخاص گوناگون سیاسی، فرهنگی، هنری همچون احسان شریعتی، صادق زیباکلام، شهرام شکیبا، بهروز افخمی، احمد توکلی مسعود نجابتی، محمد صالح‌علاء، ناصر فیض و... صورت گرفته. مصاحبه‌هایی که به اعتراف مهدی‌نژاد بر اساس طرحی انجام شده از پدرام پاک‌آیین در صفحه بوق اشغال روزنامه جام جم پی‌ریزی شده است که برخی پرسش‌ها همان پرسش‌های بوف اشغال است و بیش‌تر ابداعی و تعدادی هم مختص شخص مصاحبه شونده تنظیم شده است. مجلس اول استنطاق نویسنده هم با عنوان کتاب «پینگ‌پنگ» توسط نشر آرما منتشر شده بود.

این کتاب برای مخاطبان جیم و همه کسانی که دوست دارند روزی وارد شغل هیجان‌برانگیز(!) خبرنگاری شوند می‌تواند ایده‌بخش خوبی باشد تا روزی‌روزگاری خودشان با پرسش‌ها و طرح‌های جدید، ایده‌بخش دیگر نویسندگان جوان شوند.

بخشی از مصاحبه با شهرام شکیبا:

«-دورترین تصویر کودکی؟

*مسیر مهد کودکم که از یک پارک رد می‌شد و خود مهد کودک.

-یک خاطره از آن روزها؟

*چهارساله بودم. در مهدکودک گقتند هر کس می‌تواند قصه تعریف کند بیاید. من رفتم و یک داستان تخیلی تعریف کردم که لورل و هاردی کاراکترهایش بودند. تصویر بچه‌ها را که به شدت می‌خندیدند و تصویر مربی مهد را که یا از قصه من یا از خنده بچه‌ها اشک از چشمانش جاری بود و ریملش روی صورتش ریخته بود در ذهن دارم.»


مشخصات کتاب:

عنوان: چای دو رنگ

نویسنده:امید مهدینژاد

ناشر: آرما

تعداد صفحه: ۳۴۴

قیمت: ۸۵۰۰تومان



برای تهیه این کتاب را می‌توانید به:

کافه‌کتاب آفتاب واقع در مشهد، چهارراه دکترا، بازار کتاب گلستان به شماره تماس ۳۸۴۰۴۹۹۱ (۰۵۱)

فروشگاه کتاب آفتاب واقع در مشهد، چهارراه شهدا به سمت میدان شهدا، روبه‌روی شیرازی۱۴، انتهای پاساژ رحیم‌پور به شماره تماس ۳۲۲۱۲۲۶۲ (۰۵۱)

و پخش کتاب آفتاب به شماره تماس ۳۲۲۳۸۶۱۳ و ۳۲۲۲۲۲۰۴  (۰۵۱)

مراجعه کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۴
زهیر قدسی

مصاحبه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی