جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

زمین آدم‌ها/ آنتوان دوسنت اگزوپری

شنبه, ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ق.ظ

زمینی برای آدم‌ها و رنج‌های‌شان


زمین، تنها نقطه مسکونی کهکشان است. این واقعیتی است که تا به امروز شاهدی بر رد آن وجود ندارد. زمینی که روی آن گام برمی‌داریم، نفس می‌کشیم و سرانجام با اطمینان یا حسرت می‌میریم. زمین، شاهد همه سرخوشی‌ها و رنج‌های ماست. شاهدی آرام و دست‌ودل‌باز اما با قلبی آکنده از داستان‌های تلخ و شیرین.


نویسنده‌ای متفاوت
*‌«آنتوان دوسنت اگزوپری» نویسنده‌ای است که بسیاری از کتاب‌خوان‌ها، در همان روزهای نخستِ آشنایی با عالم کتاب، با «شازده کوچولو»‌اش، اهلی شده‌اند. نویسنده‌ای خلاق، که متفاوت می‌بیند، از نقطه‌ای بالاتر از مکان ایستادن انسان‌ها. شاید از آن روی که، یک خلبان است.کتاب دیگر او، با عنوان زیبایِ«زمین آدم‌‌ها» روایت خطی اما نه چندان سادة نویسنده از تجربه پرواز بر فراز آسمان است. روایت یک مبارزه دائم برای زنده‌ماندن و زندگی کردن در زمینی که جز در آن، تحقق آرزوهای ما، رویایی بیش نیست. کتاب ما را با تجربه عینی خلبانی آشنا می‌کند. شغلی که همه پسربچه‌ها در پاسخِ می‌خواهی چه‌کاره شوی؟ نامش را می‌برند و رویایش را در سر می‌پرورانند.


قصه‌ای متفاوت

قصه واقعی است و ما همراه خلبان به بیابان‌های گستاخ و کوه‌های پُربرف می‌رویم. دوسنت اگزوپری، در واحه‌هایی بی‌آب و علف که مرگ بی‌رحمانه در مقابلش می‌رقصد، و آن زمان که از مرگ اساطیری یگانه دوستش «گیومه» سخن می‌گوید، با لحنی تحقیرآمیز، خودکشی را به باد تمسخر می‌گیرد و مبارزه‌ای سخت‌کوشانه و امیدوارانه برای زنده ماندن را می‌ستاید. چه بر فراز آسمان و چه بر پهنای زمین. کتاب را دو مترجم سرشناس به فارسی برگردانده‌اند. «سروش حبیبی» نام «زمین‌انسان‌ها» و «پرویز شهدی» نام «زمین آدم‌ها» را برگزیده ، اما ترجمه دوم روان‌تر و توصیه‌شدنی‌تر است.



یک گاز از کتاب

*‌«... آدمی می‌خواهد این چنین مردان را با گاوبازان و قماریان در یک شمار آوَرَد و اندک گرفتن مرگ را در این گروه بستاید. ولی من به حقیر شمردن مرگ می‌خندم. اگر این تحقیر از مسئولیتی پذیرفته شده ریشه نگرفته باشد، جز نشان تهیدستی یا فرط جوانی نیست. جوانی را می‌شناختم که خود را کشت... نمی‌دانم به کدام وسوسه ذوقی تسلیم شده بود که به چنین خودنمایی دست زد. ولی به یاد دارم که این جلوه‌فروشی غم‌انگیز را نه شرف و بزرگی بلکه نکبت و خواری دانستم...»



مشخصات کتاب:

عنوان: زمین آدم‌ها

نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری

مترجم: پرویز شهدی

ناشر: مجید

تعداد صفحه: ۲۲۴

قیمت: ۹۵۰۰تومان


برای تهیه این کتاب را می‌توان به کافه‌کتاب آفتاب واقع در: مشهد، چهارراه دکترا، بازار کتاب گلستان تهیه نمود. یا با شماره‌های  ۳۲۲۲۲۲۰۴ یا ۳۸۴۰۴۹۹۱ (۰۵۱) تماس بگیرید.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۵
الهام یوسفی

داستان‌های خارجی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی