جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

عشق زیر روسری/ شلینا زهرا جان محمد

يكشنبه, ۹ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۴۶ ق.ظ

عاشقانه زیستن، زیر روسری!


«...دست آخر جماعت ما کم‌کم می‌فهمید که مشکلاتی وجود دارد و پیدا کردن مورد مناسب برای آدم‌ها کار دشواری است. دختران مجرد زیاد بودند ولی مردان جوان به طرز مرموز کم‌بودند. بعضی‌هاشان واقعاً ناپدید شده بودند. باقی‌ماندشان هم مثل همیشه داشتند [...] چرا مردها درباره وصلت خوب مثل ما فکر نمی‌کردند؟»

*‌ناگفته پیداست که جملات بالا، یک درگیری دخترانه درباره عشق و ازدواج ایده‌آل و باقی قضایاست! اما از قضای روزگار، جملات متعلق به یک دختر ایرانیِ دم‌بخت نیست. بریده‌هایی است از کتاب «عشق زیر روسری»‌، خاطرات داستانیِ «شلینا زهرا جان محمد».
 شلینا زهرا، مسلمان‌زاده‌ای اصالتاً گجراتی است که در لندن متولد شده و در آکسفورد تحصیل کرده است. مسلمان‌زاده‌ای که در ناف غرب رشد کرده. اما در جامعه‌ای با ضوابط زندگی غربی، با معیارهای اسلامی زیسته و حتی روسری‌اش- بخوانید مسلمانی‌اش- را حفظ کرده است. این قصه، قصه او با روسری و حجابش نیست، قصه‌ای است درباره، زن بودن، روسری، ازدواج و بیش از همه... عشق!



در سراسر داستان او – که البته گاهی نسبتاً پرتوصیف و خسته کننده می‌شود- شما با درونیات دختری سروکار دارید که در سن ازدواج قرار دارد و قرار است در جامعه‌ای غربی با مردی که مرد رویاهای اوست روبرو شود و پیوند ازدواج ببندد. اما شلینا داستانی بسیار دراز دارد، از این عشق و این خیال‌پردازی‌ها. در رویارویی با واقعیت همه چیز به میدان می‌آید. اعتقادات، دین، سبک زندگی، روحیه شخصی و ... روسری‌اش! و تنها چیزی که کم‌ترین سهم را دارد تخیل و اسب سپید و مرد رویاهاست! اما آن‌چه مواجهه شلینا را با این داستان خواندنی کرده، زیستن او در جامعه‌ای غربی و نوسانات او در دو قطب مختلف این زندگی است. از سوی چون یک زن مسلمان زیستن و سوی دیگر خواستگارانی که بیش از هر چیز در سبک زندگی دیگری مستحیل شده‌اند.

کتاب هشت فصل دارد و با طرح جلدی زیبا که از سلیقه ناشری خوش ذوق خبر می‌دهد، هر اهل مطالعه‌ای را به تورق فرا می‌خواند. ترجمه کتاب خوب است و مترجم با کمال صداقت پیشنهاد می‌دهد که هر جای کتاب، از توصیفات مطول خسته شدید، با اطمینان و خوش‌دلی ورق بزنید و بروید سر داستان، اینکار، آسیبی به اصل قصه نمی‌زند.
به نظر می‌رسد «عشق زیر روسری»، تجربه خوبی است برای دیدن عشق و حجاب و مسلمانی و دنیای زنانگی از زاویه‌ای دیگر. 




مشخصات کتاب:

عنوان: عشق زیر روسری

نویسنده: شلینا زهرا جان محمد

ناشر: آرما

قطع: رقعی

تعداد صفحه:۳۳۵

قیمت:۱۳۰۰۰ تومان


این کتاب را می‌توان از فروشگاه کتاب آفتاب واقع در: مشهد، چهارراه شهدا، روبه‌روی شیرازی۱۴، پاساژ رحیم‌پور، انتهای پاساژ (با شماره تماس ۰۵۱.۳۲۲۲۲۲۰۴) تهیه نمود.


موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۰۹

نظرات  (۲)

سلام عمر ما داره مثل برق و باد میگدره
 میدونم وقتی میای تو طرح ما شرکت میکنی
 چند روز بعد میایی میگی انگار همین دیروز بود که تو طرحتون شرکت کردم
 انشاء الله که با شرکت تو این طرح پرواز کنید.... یاعلی
۱۵ آذر ۹۳ ، ۰۹:۲۰ فانوس جزیره
سلام علیکم مومن

با مطلب
تاحالا به میوه ها فکر کردید 2
بروز هستیم

عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی