جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

کتاب تنهائی/ محمدرضا زائری

جمعه, ۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۸:۲۰ ب.ظ

حرف‌های درگوشی خدا و بنده‌اش!

* «ای فرزند آدم...

در شگفتم چگونه تو با مردم انس می‌گیری و به دیگران دل می‌بندی در حالی که می‌دانی تنها خواهی مرد و می‌دانی تنها در قبر خواهی خفت و تنها در پیشگاه من خواهی ایستاد و تنها حساب پس خواهی داد؟

آیا اندیشیده‌ای چقدر تنها خواهی بود؟ ساعتی؟ روزی؟ ماهی؟ سالی؟ چند هزار سال؟ چند میلیون سال؟ با خودت فکر کن و بیندیش. هر قدر که قرار است پس از مرگ با من تنها باشی، در دنیا با من انس بگیر؛ اگر لحظه‌ای، لحظه‌ای، و اگر همیشه، همیشه...»

* «ای فرزند آدم» سرآغاز بسیاری از احادیث قدسی است که لطیف‌ترین و زیباترین مضامین معنوی را خطاب به انسان بیان می‌کنند. سخنانی که پروردگار بزرگ با مخلوق سرگشته خویش گفته است و همه کتاب‌های آسمانی از قرآن کریم تا تورات و انجیل از آن آکنده‌اند. به جز اسفار عهد قدیم‌(عتیق) و نیز عهد جدید حتی در کتاب‌های سایر پیامبران، آیاتی چنین فراوان است. «کتاب تنهایی» ترجمانی است روان و با شمایل و تغییراتی مناسب زبان امروز، که «محمدرضا زائری» از این احادیث ارائه کرده است. این کتاب کوچک و نازک که نویسنده، کتاب تنهایی‌اش نامیده، مهلت و فرصتی است برای اندیشیدن به آن‌چه که کمتر به آن فکر می‌کنیم. راستی چرا خداوند ما را آفریده؟ برای سرگرمی؟! این پرسش اگرچه پیش و پا افتاده به نظر می‌رسد اما در عین حال از نخستین و اساسی‌ترین پرسش‌های فلسفی است که انسان با آن روبه‌رو بوده است. پاسخ به این سؤال به ظاهر ساده، می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سؤالات بشری باشد.



اولین چیزهایی که به کودک‌مان می‌آموزیم شاید همین است، دعا! دعا به درگاه خدایی که آن زمان‌ها فکر می‌کردیم پادشاهی است بر تختی عظیم، اما پادشاهی مهربان، آن‌وقت این ما بودیم که همواره برایش سخن می‌گفتیم بی‌آن‌که کسی بگویدمان که او چگونه با بنده‌اش سخن می‌گوید، بی‌آنکه عمیقا بدانیم که او چه‌قدر مشتاق ماست.

سایه معشوق اگر اوفتاد بر عاشق چه شد

ما به او محتاج بودیم او به ما مشتاق بود

«کتاب تنهایی» حرف‌های درگوشی خداست بابنده‌اش، بنده بازیگوش و سر به هوایی که هوای وطنش را از یاد برده است. شاید دل‌تنگ شود.

«...آرزو داریم این کتاب کوچک، تنهایی‌های شیرین و خاطره‌انگیزی برای شما فراهم کند و در سیر آسمانی‌تان به سفرهای فراوان ببرد. امید بسته‌ایم در این لحظه‌ها، برای همه انسان‌هایی دعا کنید که از چنین تنهایی‌های لذت‌بخش و آرامش‌آفرین محرومند و از خدا بخواهید در فرستادن آن موعود نجات‌دهنده شتاب کند و با آمدنش، عدالت را در سراسر گیتی بگسترد. آمین...»




مشخصات کتاب:

عنوان: کتاب تنهایی (دفتر یکم)

نویسنده: محمدرضا زائری

ناشر:سروش

قیمت: ۴۵۰۰ تومان

قطع: جیبی


این کتاب را می‌توان از فروشگاه کتاب آفتاب واقع در: مشهد، چهارراه شهدا، روبه‌روی شیرازی۱۴، پاساژ رحیم‌پور، انتهای پاساژ (با شماره تماس ۰۵۱۱.۲۲۲۲۲۰۴) تهیه نمود.



نظرات  (۳)

سلام
 ایام تسلیت....

کتابی برای  کوکان و کوچک ترها...برای آشنایی با داستان کربلا

http://baketab.blog.ir/post/39
سلام استاد
چقدر از این نوع کتاب ها دوست دارم
ایشالله این دفعه اومدم تهیه می کنم
حسابی به درد حال و احوال این روزهای ما می خورد!!!

حق یارتان

یا حق!

ermiabaran.blog.ir
پاسخ:
سلام.
نوش جان ارمیان جان!
و حق یارت.
سلام..
چه کتاب دلنشینی..
بزارم توی لیست کتابهای عیدغدیرم،برای نوجوانان.
ان شاءالله
پاسخ:
سلام بله واقعا کتاب خوبیه برای هدیه دادن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی