جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

هم دعا از تو اجابت هم ز تو!


**آدمی با تمام دلیری‌هایی که به درگاه خدا می‌کند، گاه در برخی لحظه‌ها چاره‌ای جز سخن گفتن با او، و از او خواستن ندارد. اگر خوب به اطراف‌مان نگاهی بیاندازیم، دعا کردن و از خدا خواستن به آدم‌های خاصی محدود نمی‌شود. چه بچه‌مثبت باشی و چه خلاف‌کار، گذر پوست همیشه به دباغ‌خانه می‌افتد! وقتی کارت پیشش گیر باشد، مجبوری بخواهی و گمانم آنچه مهم است خواستن است. با این‌همه نمی‌توان انکار کرد که برخی این آداب خواستن را بهتر بلدند و بوده‌اند؛ آنان‌که بیش‌تر هم‌صحبت خدا شده‌اند و گاه حتی با ظرافتی زیبا، انگار محبوب و معبود خود را توی رو در بایستی قرار می‌دهند!

این شب‌ها که بیش‌تر حواست را جمع کرده‌ای باید از خدا، نیکوتر و افزون‌تر بخواهی. این شب‌ها که شاید شب قدر تو و خواسته‌های توست. و شب‌هایی که با نام کسی پیوند خورده که در دعا کردن و اراده داشتن صاحب نام است؛ این شب‌ها شاید فرصت مناسبی باشد برای آشنایی با او، شاید این‌بار از روزنه کلام و نیایش او با معبود. مگر نه آن‌که باید مرد را با سخنش شناخت.



**کتاب «صحیفه علویه» کتابی است شامل اکثر دعا و مناجات‌های رسیده از حضرت امیر(ع) که علمای مشهوری پیش‌تر آن‌ها را گردآوری کرده‌اند. اگر هم خواندن دعاهای عربی برای‌تان دشوار است هیچ ایرادی ندارد که این کتاب را با ترجمه مقابل متن استاد «سیدهاشم رسولی محلاتی» بخوانید.

**«خدایا به تو پناه می‌برم از این‌که در برابر دید چشمان، ظاهری نیکو و یا در آن‌چه می‌پوشانم پیش تو، نهانی زشت داشته باشم تا در نظر مردم خود را خوب جلوه دهم به تمام آن‌چه تو از وضع من آگاهی. چنان کن که در ظاهر، خوبی‌های خود را جلوه دهم ولی در پیشگاه تو به کردار بد خود محکوم باشم...»




مشخصات کتاب:

عنوان: ترجمه صحیفه علویه

مترجم: آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی

ناشر: بوستان کتاب

تعداد صفحه: ۷۷۷

قیمت: ۱۵،۵۰۰ تومان


این کتاب را می‌توان از فروشگاه کتاب آفتاب واقع در: مشهد، چهارراه شهدا، روبه‌روی شیرازی۱۴، پاساژ رحیم‌پور، انتهای پاساژ (با شماره تماس ۰۵۱۱.۲۲۲۲۲۰۴) تهیه نمود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۱۲
زهیر قدسی

ادبیات دینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی