جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

سعادت زناشویی/ لئون تولستوی

چهارشنبه, ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۲۶ ب.ظ
یک عاشقانه ناآرام!

کم پیش می‌آید کتاب داستان یا رمانی را بیابی که بشود بی‌هیچ دردسری آن را برای نوجوانان توصیه کرد مخصوصا اگر آن نوجوان دختری باشد در حال و هوای روزهای پرتلاطم نوجوانی‌اش که روزگار تصمیم‌های بزرگ اوست و شکل‌گیری افکارش برای یافتن راهی درست به سوی آینده‌ای که زنانه در پی ساختن آن است. این دسته اگر هم کتاب‌خوان باشد عموما فضای عاشقانه را می‌پسندد که البته جای هیچ سرزنشی ندارد. اما کجاست رمان خوب عاشقانه و در عین حال پای‌بند به اخلاق انسانی و اندیشه‌ساز؟! تولستوی در عموم داستان‌هایش به اشتباهات کوچک توجه ویژه‌ای دارد و نقش آن‌ها را در مسافت زندگی پررنگ نشان می‌دهد. چنان‌که در داستان «یک کوپن جعلی»، «شیطان»، «آناکارنینا» یا رمان «رستاخیز» او اگر دقت کنیم، می‌بینیم که توجه او به ظرائف اخلاقی بسیار است. این داستان بر خلاف بسیاری از داستان‌های او به دور از شخصیت‌پردازی‌های متعدد است، و از همین‌رو باز برای تازه‌کارها توصیه کردنی است؛ گو این‌که حرفه‌ای‌ها هم از خواندنش زیان نخواهند کرد!



*‌«تولستوی» که رضا امیرخانی به حقیقت او را پیامبر نویسنده‌ها می‌نامد نویسنده‌ای است که رمان «جنگ و صلح»‌اش که شاهکار رمان‌نویسی کلاسیک است، به‌گونه‌ای بقیه آثار او را به حاشیه رانده است. آثاری که معمولا از حضور خدا و پایبندی‌های اخلاقی برخوردار است و از همین‌رو برخی کتاب‌های او را برای نسل نوجوان ما قابل توصیه می‌کند.

*‌»سعادت زنا‌شویی» به راستی کتابی است بی‌شیله پیله و بی‌ادعا، ساده و روان و سرشار از زندگی! داستان عاشقانه‌ای از زندگی دخترکی جوان. دختری که درگیر عشقی دوطرفه و حرکت‌بخش می‌شود که تمام هستی او را معنا و مفهومی جدید می‌بخشد. تولستوی حال و هوای این عشق زندگی‌بخش را با مهارتی ستودنی از زبان دخترک به تصویر می‌کشد و هر زنی که این دوران پرتلاطم را پشت سر گذاشته اقرار خواهد کرد که تولستوی در ترسیم این جست‌وجو‌گری عاشقانه چیزی را از قلم نینداخته.

*‌کتاب کم حجم است و با ترجمه‌ای شیوا. به گونه‌ای که این داستان را برای همه سنین و همه سلیقه‌ها قابل خواندن و لذت‌بخش می‌کند. داستان از میانه خود، حال و هوایی شبیه «آناکارنینا»‌ی او پیدا می‌کند. مرد در داستان‌های تولستوی ابعاد و زوایای مختلفی از شخصیت‌خود را به نمایش‌می‌گذارد. در این داستان نیز شخص مقابل این عشق، مردی است که آشنایی با او بی‌شک برایتان مایه خرسندی خواهد بود!


پی‌نوشت:

با توجه به این‌که داستان، نگاهی به عشق و زندگی یک زوج داشت، چنین تصمیم گرفتیم که این کتاب را دونفره معرفی کنیم تا خدای ناکرده متهم به یک‌سو نگری نشویم!


مشخصات کتاب:

عنوان: سعادت زناشویی
نویسنده: لیو تولستوی
متجرم: سروش حبیبی
نشر چشمه
قیمت: ۳۰۰۰تومان
۱۳۶صفحه، قطع رقعی

این کتاب را می‌توان از فروشگاه کتاب آفتاب واقع در: مشهد، چهارراه شهدا، روبه‌روی شیرازی۱۴، پاساژ رحیم‌پور، انتهای پاساژ (با شماره تماس ۰۵۱.۳۲۲۲۲۲۰۴) تهیه نمود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۲/۰۳

نظرات  (۵)

سلام
*شما را دعوت می کنم به حریص بودن....


http://zareh.blog.ir/post/401

اسمش یکمی غلط اندازه واسه نوجوونا.راستی اسمتون عجیب غریبه.. ولی جالبه
پاسخ:
به چه غلطی می‌افتید یعنی؟! بعد یعنیاسم شما با این ... عجیب غریب نیست؟!
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام بر استاد
نمی دونم دقیقا چند ماه پیش خوندمش
ولی خب خوب بود!
ترجمه ی واقعا خوبی داشت

خیلی بی سوادانه:
**** ***** *** ***** **** ** ***** ***** *** ** ***** ***** **** **** ** *** *** ** **** *** * *** **** *** *** ******** ** *** ** **** **** *** ** *** **** * ***** ** ** * **** ***** ***** ***** ** ** *** **** ****** *** ***** *** *** ***

البته بگم الزاما موافق بی دروپیکر بودن زندگی شهری نیستم ولی تو داستان ایجاد تغییر رو در تغییر در محیط از روستا به شه نشون میده

دیگه سوات ما همین چیزارو می فهمه!

یا حق
پاسخ:
سلام و درود.
برادر! اینجا که قرار نیست داستان به اون بلندی رو در دو خط لوث کنی!
در کل هم باید بگم: «چی عرض کنم؟!»

یا هو!
به قول فامیل دور: چی شــده ؟!

نظرم چرا ستاره دار شده؟

استاد! الان ملت فک می کنن ما بد و بیراه نوشتیم، ستاره دارمون کردین!

ولی در کل هرچی شما بگین!
۲۵ خرداد ۹۳ ، ۲۰:۵۷ زهیر موسوی
شما جنگ و صلح رو خوندین؟؟من که خیلی دوست دارم بخونمش.کی بنظرتون؟؟؟؟؟
پاسخ:
سلام. آره، شاید ده صفحشو تقریبا تو سن شما خوندم!
تازگی‌ها خریدمش تا شاید ده سال دیگه بخونمش!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی