جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

یادگاران روایت فتح / جمعی از نویسندگان

جمعه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۵۰ ب.ظ

یادگارانی در دستان ما


**شاید این روزها که زمزمه اردوهای راهیان نور شنیده می‌شود شما هم از تبلیغات ناموزونِ تلوزیون به ستوه آمده باشید و شاید با خودتان بگویید که: ای بابا این‌ها هم دست‌بردار این شهدا و جنگ نیستند!
اینجا هم نمی‌خواهیم در مورد این‌که ما چقدر به شهدا مدیون هستیم صحبت کنیم اما فقط به این نکته بسنده می‌کنیم که هشت سال جنگ تحمیلی، بخشی از تاریخ ماست و ما بایستی حداقل به عنوان بخشی از تاریخِ کشورمان، پاسدار آن باشیم. همان‌قدر که حذف تاریخ شاهنشاهی کاری به دور از عقل و تدبیر است، بی‌توجهی به این هشت سال هم کاری به دور از انصاف است و مبادا آیندگان، ما را به خاطر بی‌توجهی نسبت به این بخش از تاریخِ کشورمان سرزنش کنند...


**اما انتشارات روایتِ فتح، مجموعه‌ای منتشر کرده با عنوانِ «یادگاران» که هرکدام از این مجموعه در مورد شخصیت و زندگیِ یکی از یادگارانِ همان هشت‌سالی بوده که بعضی با بی‌توجهی از کنارشان می‌گذرند و بعضی هم فقط به بخشی از آن توجه می‌کنند؛ یعنی آن قسمت که در آن کرامت و معجزه‌ای وجود دارد. غافل از این‌که شهدا هم زمانی مثلِ من و شما بوده‌اند. بعضی درس‌خوان و بعضی بازی‌گوش! بعضی ساکت و آرام و بعضی پرسر و صدا، بعضی هم –مانند چمران- قصه‌های عاشقانه‌ای دارند که باورکردنی نیست اما حقیقت دارد! و پُرواضح است که همه‌شان یک شکل و یک جور نبوده‌اند و قاعدتا کارخانه شهیدسازیِ خدا، آن‌ها را با یک قالب نساخته است! این‌همه پُرگویی فقط به این خاطر است که قالب‌های اشتباهی که احیانا در ذهن‌تان شکل گرفته را کنار بگذارید و فقط اندکی به شهدا، به عنوان یک انسان توجه کنید.

یادگاران همتیادگاران بروجردی

با این تفاوت که همه این‌ها در نهایت با هر شکل و شمایل و اندیشه‌ای به جایی رسیده‌اند که سر در کف بگیرند و ارزشی برای جان‌های ارزشمندشان قائل نشودند. تصور نمی‌شود که برای این مقام کسی ارزشی نگذارد.
«یادگاران» شامل ۱۸جلد می‌شود که هر کدام ۱۰۰بخش از زندگیِ شهیدی را به صورتِ داستانِ مینی‌مال، روایت کرده است. شهدای بزرگی همچون: همت، چمران، خرازی، باقری، باکری، زین‌الدین، کاظمی و...  و حتی روح‌الله خمینی که شاید از جهت این‌که معلمِ این‌همه شهید بوده، نامش نیز باید در کنارِ شاگردانش ذکر شود. من فکر می‌کنم اگر تا کنون به خاطر بی‌تدبیری رسانه‌ها شما علاقه‌ای به دانستن زندگیِ این بزرگانِ تاریخ پیدا نکرده‌اید، این‌بار بدون در نظر گرفتنِ پیش‌فرض‌ها و فقط به عنوان آشنایی می‌توانید سراغ ایشان را در این‌کتاب‌ها بگیرید. بی‌آن‌که وقتی از شما بگیرد. هر کدام نهایتا 45 دقیقه از وقت‌تان را می‌گیرد که مجموعا معادل وقتی است که بعضی از ما در انتظار دیدن فیلم مورد علاقه‌مان، پای تبلیغات تلوزیونی صرف می‌کنیم!
چون قاعدتا جوان هستید و اهل عشق و عاشقی(!) چند پرده عاشقانه از کتاب «یادگاران مهدی باکری» خدمت‌تان تقدیم می‌شود:


** یک گاز از کتاب!
«دختر خانه بودم. داشتم تلوزیون تماشا می‌کردم. مصاحبه‌ای بود با شهردار شهرمان. یک خورده که حرف زد، خسته شدم. سرش را انداخته بود پایین و آرام آرام حرف می‌زد. با خودم گفتم:“ این دیگه چه جور شهرداریه؟ حرف زدن هم بلد نیست.”
بلند شدم و تلوزیون را خاموش کردم. چند وقت بعد همین آقای شهردار، شریک زندگی‌ام شد.»

*

خواهرش به‌ش گفته بود “آخه دختری رو که تا حالا قیافه‌ش رو ندیده‌ای، چه جوری می‌خوای بگیری؟ شاید کچل باشه.”
گفته بود“اون کچله رو هم بالاخره یکی باید بگیره!”


مشخصات کتاب:

عنوان: یادگاران

نویسنده: مریم برادران، طه فروتن، رهی رسولی‌فر و...

ناشر: روایت فتح

تعداد صفحه: ۱۰۰

قیمت: تقریبا ۱۴۰۰تومان

قطع: پالتویی


این کتاب را می‌توان از فروشگاه کتاب آفتاب واقع در: مشهد، چهارراه شهدا، روبه‌روی شیرازی۱۴، پاساژ رحیم‌پور، انتهای پاساژ (با شماره تماس ۰۵۱۱.۲۲۲۲۲۰۴) تهیه نمود.


پی‌نوشت:

این معرفی مربوط به خیلی پیش است!

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۵
زهیر قدسی

دفاع مقدس

نظرات  (۹)

سلام

خسته نباشید

این هم از ان کتابهایی است که خیلی دوست دارم...

یک روز باید بیایم افتاب البته قبلش یه بانک زده باشم و تمام کتاب هایتان را بخرم..یه کار دیگه هم میشه کرد مستقیما افتاب رو مورد سرقت قرار بدیم

چطوره؟

پاسخ:
سلام

ممنون

پیشنهاد بنده این است که با همان بنده زحمتکش خدا که 3میلیارد؟...30میلیارد؟... 300میلیارد؟... تونسته بود وام بگیره آشنا بشید. کارتون برا خرید کتاب راه میفته حتما!!
در ضمن سال نو پیشاپیش مبارک.

خدایا
امسال از کدامین مسیر بروم که به تو ختم شود؟

سلام
سال نو مبارک
امیدوارم خیر و برکت و سرفرازی و سلامت
بهره ی دائم شما از تمام لحظات سال نو باشد[لبخند][گل]

 

پاسخ:
سلام

امیدوارم سالی همراه با نیک‌بختی داشته باشید.
سال جدید شما هم مبارک.

بسمه تعالی

همسنگر گرامی

شبکه وبلاگی مجاهدان مجازی در سال حماسه سیاسی و اقتصادی و با هدف حضور هرچه بیشتر نیروهای ارزشی در فضای مجازی به همت واحد فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد به آدرس basnet.ir راه اندازی گردید.

در صورت تمایل به عضویت در این شبکه به آدرس basnet.ir مراجعه فرمایید و از گزینه "عضویت در شبکه" اقدام فرمایید.

امید است تا با همکاری شما همسنگر ارجمند در جهت ایجاد یک جبهه مستحکم سایبری در مقابله با تهدیدات فرهنگی گام برداریم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به basnet.ir مراجعه فرمایید.

با تشکر

واحد فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

 

سلام امدیم افتاب ولی نبودید!!حیفمان امد خرید کنیم کتابفروش اذیت نکنیم بگیم دست خالی داریم میرویم!!این بود که خرید نکردیم!!ولی مزاحمتان میشویم!راستی سال نو مبارک!
پاسخ:
سلام.
به هر حال از ره کین نیست دیگر، ایرادی ندارد!
سال نو شما هم مبارک!
سلام برادرجان
شمایی که از قدیم می‌شناختمتان و اضافه شدید در: Jamezahr.ir
می‌توانیم از نوشته‌های شما در خبرنامه کتابخوانی سرویس کاغذنامه: Kaaghaz.ir استفاده کنیم؟
پاسخ:
سلام
ممنون از لطف شما
انتشار محتوای جاکتابی با ذکر منبع بلامانع است.
۱۰ فروردين ۹۲ ، ۲۰:۲۸ دکتر کتابفروش
سلام آقا زهیر خان قدسی! ببخشید که با این تاخیر پیام تبریک میدم!
الآن دیگه فکر کنم پرتاخیر ترین خطوط هواپیمایی دنیا هم پرواز های 1 فروردین شون رو تموم کرده باشن!
عید برشما و خانواده مبارک!
سال نوی خوشی داشته باشید... ایام به کام! 
پاسخ:
سلام

ممنون از تبریک با تاخیر شما! همین اندازه هم از سرمان اضافه است.
شما هم سال خوب و پربرکتی داشته باشید. ان شالله امسال هم را ببینیم.

با سلام

معرفی آثار مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم السلام به همراه چکیده کتب

(مجموعه کتب آموزشی روش های تدبر در قرآن، کتب موضوعی تدبر در قرآن، درسنامه های المیزان و

با سلام
با تبریک سال تو ، سال خوبی رو انشاالله شروع کرده باشید
از این کتاب، کتاب شهید احمدی روشن رو هم دارین الان؟
پاسخ:
سلام

سال جدید بر شما هم مبارک!
بله!

درسال حماسه سیاسی ودرانتخابات ریاست جمهوری  ، مابه کسی رای می دهیم که به مردم امید به زندگی  ببخشد . چراکه بی تفاوتی دولتها باعث شده مسن ترها بخاطراینگه مبادا روزی برای امرارمعاش شرمنده فرزندان ویا دیگران شوندنسبت به آینده مضطرب ونگران باشند وجوانان نیز ازبیکاری به آینده بی علاقه ، افسرده ودچار روزمرگی وخمودگی شده باشند . ، پس  اولا" برای سرپرستان  خانوار حداقل بیمه بازنشستگی و بیمه خدمات درمانی سهم دولت درنظر گرفته وبه حساب تامین اجتماعی واریزنماید وسهم افراد اختیاری باشد . دوما" برای جوانان بیکارمقرری ماهیانه درنظر بگیرد . متاسفانه نمایندگان مجلس هم تاکنون هیچگونه اقدامی نکرده اند  . به عبارتی  مانند ملی شدن نفت وگازومنابع طبیعی، منابع انسانی یعنی آحادجامعه نیزملی اعلام بکند. زیرا آرامش حق ما ست. لطفا" جهت ادای دین به جامعه امروزی وآیندگان ،اطلاع رسانی کرده وبادیگران درمیان بگذارید.

24
پاسخ:
سلام.
والا چه عرض کنم؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی