جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

آرشیو کتاب‌نویسی‌هایمان در جراید مختلف

جاکتابی

جاکتابی عنوان ستونی است که نخستین‌بار در تاریخ بیست و هفت تیرماه سنه یکهزار و سیصد و هشتاد و هفت خورشیدی در صفحه چهاردهم جیم از ضمیمه‌ی جریده‌ی یومیه‌ی خراسان به طبع ‌نگارنده (زهیر قدسی) رسید و الی زماننا هذا به طبع می‌رسد. (برگرفته از مطلع الوبلاق/ پست شماره ۱) و اکنون دیر زمانی است که میزبان بازنشر معرفی‌های من و همسرم (الهام یوسفی) در جراید مختلف است.

چگونه بازیگر شویم؟ / امید مهدی‌نژاد

پنجشنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۱۱:۵۷ ب.ظ

کلیدهایی برای بازیگر شدن!


*آرزوی بازیگری از دیرباز در ذهن و اندیشه آدمی حضور داشته و حتی مشاهده می‌شود که قلب برخی از آدمیان فقط با آرزوی شیرین بازیگری در سینما و تلویزیون می‌تپد! این آرزو نه فقط در دل انسان امروز جای داشته که حتی غارنوشته‌های انسان‌های اولیه نیز حکایت از این آرزوی دیرینه دارد!! متاسفانه با وجود این‌که استعداد بازیگری در بسیاری از آدمیان مشاهده می‌گردد اما شاهدیم که این توفیق نصیب کسان معدودی می‌شود که از قضا چیزی هم نسبت به دیگران سر ندارند! به هر حال قصد گلایه نداریم بنده خودم به عنوان یک نویسنده، گله و شکایتی که ندارم هیچ، حتی خدا را بر این موضوع شاکرم؛ اما رسالتم ایجاب می‌کند که راهی برای مشتاقان این حرفه بنمایم!


*اخیرا کتابی توسط نشر سوره مهر منتشر گردیده با عنوان «چگونه بازیگر شویم؟». این کتاب بی‌شک راهنمای خوبی می‌تواند باشد برای آنان‌که کنجکاوند تا به راز موفقیت برخی بازیگران پی ببرند. «امید مهدی‌نژاد» نویسنده این اثر بی‌هیچ مضایقه‌ای پرده از اسرار ایشان –یعنی بازیگران شهیر محترم‌مان- برمی‌دارد تا هرآن‌کس که مشتاق و مستعد این هنر است به آرزویش برسد. اما امید مهدی‌نژاد را لابد می‌شناسید و البته باید بشناسید و حتما نیازی به معرفی‌اش نیست! حالا برای آنان‌که خواب بوده‌اند و یا دوست دارند دوباره بدانند یا بیش‌تر بدانند عرض می‌کنم که از مهدی‌نژاد، شاعر و طنزپرداز معاصر، در همین ستون معرفی‌هایی به عمل آمده. او هم در عرصه شعر دست توان‌مندی دارد و هم در وادی طنز، قلم کوشا و موفقی. عموما کارهای طنز خود را در نشریات و جراید با عنوان «برزو بی‌طرف» ثبت می‌کند و خیلی‌ها هم احتمالا با این نام بشناسندش. از او مجموعه‌هایی با عنوان «رجزمویه»، «کتاب سوم» و... منتشر شده و آخرین مجموعه شعر او با عنوان «آتش‌گردان» به زودی منتشر خواهد شد(این‌ها یعنی که خیلی کارش درست است!).

*اما کتاب چگونه بازیگر شویم یکی از عناوین مجموعه چگونه «هنرمند شویم است؟»، خوب این یعنی چه؟ یعنی اگر دوست داشتید که خواننده، موسیقی‌دان، نقاش و... هم بشوید ناامید نباشید اما به هرحال چون همه دوست دارند که.... ما رعایت حال عموم را کردیم! این کتاب به دو فصل تقسیم می‌شود. فصل اول: توصیه‌هایی برای بازیگر شدن است و فصل دوم: توصیه‌هایی برای بازیگر ماندن! نیازی به توضیح بیش‌تر هم ندارد. توضیحات و راهنمایی‌های مهدی‌نژاد به تصویرگری «محسن ایزدی» آراسته شده تا توضیحات بی‌ابهام باشند و نکته‌ای جا نیافتد.


*«مبحث «دماغ» از مباحث کلیدی کار بازیگری است. دماغ‌تان را به تیغ جراحی جراحان بسپارید تا کوچک و کوچک‌ترش کنند. سعی کنید دماغ‌تان در هر فیلم کوچک‌تر از فیلم قبلی باشد. اگر بتوانید دماغ را بالکل از صورت‌تان محو کنید، موفقیت‌تان را به میزان دویست درصد تضمین کرده‌اید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۲/۲۱
زهیر قدسی

طنز

نظرات  (۲۶)

به گمانم در انبار کتاب آفتاب یکی از این کتاب‌ها (چگونه مدیر فرهنگی شویم) به چشمم خورده بود. قصد خریدش را در دل داشتم که نگاهی به قیمت کتاب، آن را از سرم پراند!
پاسخ:
امر می فرمودید اهدا میکردیم خدمتتان!
واسه دماغ بایس بگم یاد یکی از دوستام افتادم الان حدود 8 سالی میشه با هم دوستیم میگه توت جان من می خوام از بابا پول بگیرم دماغم رو عمل کنم واسه که خبری از عروسی که نیست می خوام پول جهازم رو بدم دماغ عمل کنم

البته اوشون در حال حاضر دندون هاش رو داده ارتودنسی کردن به قول خودش پروژه بعدی میره رو دماغ

ولی واسه این کتاب تون راستش اگر اون جناب آقای طنز نویس رو معرفی نمی کردید راستش من نمی شناختم.
شایدم هم دیده باشم جایی اسمشون را ولی یادم نیست.
به هر جهت متشکر شدم معرفی کردید.


من امروز کنکورم رو دادم خیلی راضی نیستم ، یک مشکلی هم پیش آمده یکم حالم گرفته شده واسه همین یکمی کم نوشتم

خیلی آدم حرص بخور جوشی ای هستم و این اخلاق خیلی بده
پاسخ:
خیره انشالا!
فارغ از توصیف های سودمند شما در مورد کتاب هایی که معرفی می فرمایید . گفتنی است مقدمه هایتان بسیار با ظرافت و دقت با قلمی زیبا که فقط خاص خودتان است ارائه می گردد.
سلام بر زهیر خان خودمان............

امیر خانی رو دیدی؟

امضا گرفتی؟

قیدار رو آوردی؟

نورالدین پسر ایران رو چطور؟

نمیدونی آقای رجب زاده هم غرفه داشت یا نه؟

نمیخوای یک سری به ما بزنی؟
پاسخ:
کجا بهت سر بزنم؟ هاه ه ه ه ه نفس کم آوردم برا سوالات!
وبمان دیگر.............
سلام این بود ماهستیم تان
کجایین پس؟
دوسری فتوچاپ گذاشتم خوشحال میشم نطرتان رابدانم!
سلام
یعنی اگر دو الی سه روز دیگه بیایم اون طرفا قیدار و نور الدین پسر ایران رو دارین؟
پاسخ:
هم الان داریم و هم انشالا دو سه روز دیگه!
۲۵ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۹:۲۳ دکتر کتابفروش
آقا من بلدم تنفس مصنوعی بدم هااااااا!!!
همیشه نشان سوره مهر و چشمه رو تو نگاه اول اشتباه می‌کنم
۲۵ ارديبهشت ۹۱ ، ۱۹:۲۵ دکتر کتابفروش
راستی آقی قدسی اومده بودم این رو بگم که
بد نیست اینجا رو بخونید ببخشید داشت یادم می رفت!
http://www.jadidonline.com/story/11052012/frnk/iran_village_librarian
وااااااااااای که چقدر امشب خوشحالم
به عمرم واسه روز زن هدیه نگرفته بودم ، امروز اس ام اس آمد واسم " بانوی گرامی به مناسبت هفته زن به شما یک گیگ شارژ هدیه تعلق گرفت "
اینقدر ذووووووووووووق کردم ایول ایول ...
البته ما جماعت کامپیوتری کادو دادنمون هم مثل آدمیزاد نیست یک سری تولد گرفتن دوستان واسه من کادو تولد بهم اکانت رپیدشیر دادن و ویــــــــــــــــــ پیـــــــــــــــــــــ ان دادن
آمدم خونه مامانم گفت کو کادو تولدت ؟ گفتم مجازی می باشد دیگه
اون زمان یادش بخیر حالا باز امروز کادو مجازی گرفتم گفتم بیام واسه شمام بگم همینطوری نمی دونم چرا ؟؟؟ ولی خوب گفتم دیگه ینی خوشحالم کلن امروز
پاسخ:
چقدر بد شد که من مشهد نبودم و در جلسه‌ی شما حضور نداشتم. به هررو اگر شما هم به دکان حقیر ما هم تشریف‌فرما شید، مایه‌ی مسرّت است!
سلاملیکم
این چی بوده من کذاشتم ~> ؟؟؟؟؟؟
من اصلا ندیدم اینو شاید از شدت ذوق شکلک رو اشتباهی گذاشتمش

حالا اشکال نداره ، واسه جلسه هم من خیلی دنبال چهره های آشنا گشتم ولی غیر از خانم جان قربان ، آقای برند ، آقای حسین زاده و آقای نادری باقیه رو نشناختم.
خانم جان قربان که خودشون رو معرفی کردن و آقای برند ولی من آقای نادری رو از روی عکس شون شناختم و الا سلام و علیک نداشتیم آقای صابری هم که صبر کردن وقتی ما رفتیم بیرون آمدن از اتاقشون بیرون.
دیگه کلن 3 - 4 نفر رو بیشتر ندیدم.
شایدم باقیه هم بودن ولی من خوب نمیشناختم که متوجه نشدم
به هر جهت ممکنه در آینده برای عرض تشکر خدمت برسیم شایدم نشه بیاییم.
ولی من بسیار دوست می داشتم همه را ببینم چون جیم رو خیلی دوست دارم واسه همین عواملش رو هم بسیار دوست می دارم
آن موقع که بنده در انبار بودم شما تشریف نداشتین
جدا از آن هم، حلاوت هدیه به ناگفته‌رسیدن آن است
وگرنه که ما اگر چیزی بخواهیم، امر که سهل است، خواهش و التماس و درخواست هم می‌کنیم!
پاسخ:
بعله! حلاوت هدیه ندادن هم به همینه که طرف چیزی نگه!
من عاشق بازیگری ام و 13 سالمه♥میشه یه کار برای من بکنید.همه به من میگن استعداد خوبی دارم ایشالله قراره بازیگر بشم البته به لطف شما
پاسخ:
سلام.

اگر کمی زحمت می‌کشیدید و مطلب را می‌خواندید متوجه می‌شدید که ما ربطی به سینما و بازیگری نداریم و این فقط یک معرفی کتاب طنز است و بس!
مننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن افسرده ششششششششششششششششششششدددددددددددددددددمممممممممممممممممممممممم
۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۰۳ سوپر استار
دستتون درد نکنه حتما می روم که بگیرم و لی من می خوام بازیگر تلویزیون شوم و سریال های موج منفی بازی کنم مثل سریال هوش سیاه اگه البته 3 ش ساخته شود می خوام هم یه جورایی بازیگر اصلی شوم. به حر حال دستتون درد نکنه.
پاسخ:
انشالا اگر این مطلب رو می‌خوندی حتما سوپر استار می‌شدی!
میخواهم بازیگرشوم  ولی نمی دانم چه جوری؟لطفا راهنمایی کنید
پاسخ:
سلام
اول باید تمرین کنید! تمرین کنید دقت‌تون رو زیاد کنید تا متوجه شید که این پست راهنمای بازیگری نیست! مربوط به یک کتاب طنزه!
سلام.ما یه کلام به خانوادمون گفتیم میخوایم رشته بازیگری روبخونیم وبازیگربشیم;چنان ماروانداختندتورشته ریاضی که تاعمرداریم هوس بازیگری نکنیم!امامن همچنان پی گیرم شماهم دعاکنیدموفق بشم.سایتتون خیلی خوب بودبااین که اولین بارمه میام
پاسخ:
خدا رو شکر که تا حالا تو کار بازیگری نرفتید!
هیچی وفقط بازیگری
من خیلی دوست دارم بازیگر بشم ولی خانواده ام دوست ندارن به نظر شما چی کار کنم
پاسخ:
باید رضایت خانواده رو جلب کنید!!!
تو خواب ببینیم که بازیگر شیم.اونایی که رفتن{البته بیشترشون}سه تا {پ} داشتن،که عبارتند از:
1-پارتی
2-پررویی    و
3-پول
که ما هم بیشترمون جزو هیچ یک از دسته های بالا نمی باشیم.در نتیجه الکی پلکی رویا پردازی نکنیم.
البته اونایی هم که جزو هر سه دسته هستن خو دیگه نونشون تو روغنن. البته دم اونایی هم که بدون هیچکدومشون رفتن تو سینما هم گرم چون مرام و معرفت بخرج دادن.بازم میگم دمشون گرم.
ممنونم از شما
سلام مرسی

این کتاب رو از کجا بخریم

 

پاسخ:
سلام.
مشهد، چهارراه شهدا روبه‌روی شیرازی14، پاساژ رحیم‌پور
05132222204
05132225167
۲۴ خرداد ۹۵ ، ۱۷:۲۴ نمیتونم بگم
این کتاب رو جایی تو بوشهر هست بفروشن
پاسخ:
احتمالا باید پاتوق کتاب داشته باشه
سلام دوستان

چه طوری تست بازیگری بدیم کجا بریم

پاسخ:
می‌روید نزد کسی که تست بازیگری بگیرد!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی